Eerste woorden

 

Eerste woorden

Was het ontwapenend
of onbeschermd,
onbevooroordeeld of onontgonnen,
onbevlekt misschien, ontluisterend,
dat je ervoer

een diepste teug van vrieskou
als je plots het ijs door zakt;
de seconde van de val
voordat je de bodem slaat;
de verste blik na dagen klimmen

toen ze je vonden,
als bij de jongen van de wolven,
of meisje dat bij honden was,
de eerste woorden
die je hoorde

Mart
Beeld: onbekend

 

Gepubliceerd door

Mart Stel

I'm Mart Stel from Alkmaar, Netherlands. Ik ben Mart Stel uit Alkmaar.

6 gedachten over “Eerste woorden”

      1. Oh ik denk juist dat woorden de open geest zijn gaan vertroebelen door het benoemen van dingen zijn we gaan denken en van daaruit zijn ego’s en oordelen ontstaan die er voor heen niet waren toen alleen werd gevoelt en geobserveerd.

        Like

  1. Ik moest even erover nadenken ja in het verlengde van een eerdere reactie van je ben ik het eens! .

    “de bron van alles zijn gedachten
    waar niemand op zit te wachten
    alles is
    tenzij ik me vergis”

    Lenjef

    Daar is goed over nagedacht! Hoewel je merkt dat deze bron van gedachten ook mooie dingen kan creëren en dingen een plek kan geven.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie